Ana Sayfa / Sağlık ve Bitkiler / Omega 3 Bulunan Bitkisel Gıdalar

Omega 3 Bulunan Bitkisel Gıdalar

Avustralya Kalp Derneği’ne göre sağlıklı kalp ve damar sistemi için alınan omega 3’ün en az 2 gramının bitkisel gıdalardan gelmesi gerekmektedir. Bunu sağlamak için 1 dilim keten tohumlu ekmeğe doğal kanola yağı ile üretilmiş margarin sürebilir veya 30 gram ceviz yiyebilirsiniz.

Omega 3 Bulunan Hayvansal Gıdalar

Yumurta, kırmızı et ve tavuk omega 3 içermektedir ancak bu gıdalar yüksek kolesterol seviyeleri nedeniyle dikkatli tüketilmelidir.

En Çok Omega 3 Bulunan Gıdalar Listesi

Aşağıda en çok omega 3 içeren bazı gıdaların sırasız listesi yer almaktadır.

  • Keten tohumu yağı (100 gramında 53304 mg)
  • Keten tohumu (100 gramında 22813 mg)
  • Balık yağı (100 gramında 35311 mg)
  • Filizlenmiş turp tohumu (100 gramında 722 mg)
  • Somon balığı (100 gramında 2018 mg)
  • Balık suyu (100 gramında 220 mg)
  • Taze fesleğen (100 gramında 316 mg)
  • Kurutulmuş mercanköşk (100 gramında 4180 mg)
  • Ringa balığı (100 gramında 11861 mg)
  • Uskumru balığı (100 gramında 2670 mg)
  • Asma yaprağı (100 gramında 843 mg)
  • Sarımsak tozu (100 gramında 4279 mg)
  • Ceviz yağı (100 gramında 10401 mg)
  • Pişmiş brokoli (100 gramında 258 mg)
  • Hamsi balığı (100 gramında 1478 mg)
  • Kurutulmuş tarhun otu (100 gramında 2955 mg)
  • Kurutulmuş nane (100 gramında 2792 mg)
  • Ton balığı (100 gramında 1298 mg)
  • Soya yağı (100 gramında 6789 mg)

Ne Kadar Omega 3 Almalıyım?

Günlük omega 3 ihtiyacı hakkında herhangi bir sağlık kuruluşu (yerli veya yabancı) açıklanmış kesin bir rakam yok. Ancak uzmanların önerisi günde 500 ile 1000 mg omega 3 alınması gerektiği şeklinde. Bu miktarda omega 3’ü sadece 1 konserve ton balığı veya bir kaç gram somon balığı filetosundan olabilirsiniz.

Takviye olarak alınsa dahi fazla omega 3’ün genel olarak sağlığa bir zararı olmadığı kabul edilmektedir. Ancak bazı özel sağlık koşulları omega 3’ün kontrollü olarak kullanılması gerekebilir. Özellikle kan pıhtılaşma sorunu olanlar fazla omega 3’ün kanın pıhtılaşmasını zorlaştırabileceği için takviyeleri doktor kontrolünde kullanmalıdır.

Omega 3’ün Önemi Ne Zaman Artar?

Omega 3 yağ asitleri vücudumuz için her zaman önemlidir ama bazı rahatsızlıkların tedavisinde veya bu hastalıklardan korunmak için doktorunuz omega 3 takviyesi önerebilir. Yüksek kolesterol tedavisinde iyi kolesterolü yükseltmek ve trigliserit seviyesini düşürmek için omega 3 kullanılabilir. bitkiler.gen.tr Omega 3’ün hipertansiyon hastalarında tansiyonu düşürücü etkisi olduğu bilinmektedir. Omega 3 yağ asitlerinin kardiyovasküler (kalp ve damar sağlığı) hastalıklara karşı vücudu koruduğu çeşitli araştırmalarla desteklenmektedir. Omega 3’ün önerildiği diğer hastalıklar diyabet, osteoporoz, depresyon, bipolar bozukluklar, dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu, astım, çeşitli cilt rahatsızlıkları, adet sancıları, prostat kanseri, meme kanseri ve romatizmadır.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir