Ana Sayfa / Bitkiler ve Yemekler / Yaz mevsimine özel bitkiler ve sebzeler

Yaz mevsimine özel bitkiler ve sebzeler

Sağlıklı bir bedene sahip olmak istediğinizde, vücudunuzun ihtiyacı olan vitamin ve proteini besinler aracılığı ile alabilirsiniz. Bu ihtiyacınızı dört mevsimde farklı gıdalardan karşılayabilirsiniz. Yaşa ve kiloya bağlı olarak değişen besin değeri ihtiyacınız, tükettiğiniz gıdalara göre de değişecektir. Her zaman aynı yiyecekten aynı miktarda yiyemezsiniz. Bu durumu sağlıklı beslenme programı uygulayarak günlere ve aylara bölebilirsiniz.

Yaz mevsiminin güneşi bahçe ve tarlaları kavururken, yazın hangi sebzeleri yiyebileceğinizi bu yazıda hazırladık. Salata ve ana yemeklerinizi lezzetlendiren sebzeler yaz sofralarında nelerdir diye merak ediyorsanız, bu sayfadan ayrılmayın. Her biri birbirinden lezzetli ve faydalı yaz sebze çeşitleri birazdan liste halinde karşınızda. Tükettiğiniz sebze kalori bilgileri de siz daha sağlıklı beslenin diye eklendi.

İşte, yaz mevsiminde manav ve marketlerde bulabileceğiniz besin değeri yüksek sebze isimleri ve bilgileri:

Yaz Sebzeleri Listesi
1) Domates
Mevsiminde hormonsuz olarak tüketilen domatesler, sağlığınıza pek çok faydası ile dikkat çekecektir. A ve C vitaminini karşılamanız için ideal bir yaz sebzesi olan domates girdiği her yemeği renklendirirken lezzet de katmaktadır. Kansızlığa karşı tüketiminin önem verilmesi gereken sebzeler arasında yerini alıyor. Bir adet orta boy domates sadece 19 kalori!

2) Salatalık
Salata, adını verdiği ara servis olan salatanın olmazsa olmazıdır. Limon ve domatesle buluştuğunda her öğünde yenilebilir. Cilt ve sindirim problemleri için müthiş bir ilaç olan salatalık, B vitamini kaynakları arasında yer alır. Orta boy salatalık 14 kalori içermektedir. Diyet listenizden eksik etmemelisiniz.

3) Patlıcan
Türk mutfağında eşsiz bir yere sahip olan patlıcan, yaz mevsimi geldiğinde reyonlarda yerini alır. Kimi yörelerde yazın bol bol alınıp kurutulması da yapılır. Güneş altında bekleyerek kuruyan patlıcanlar kışın da sofralarda tüketilir. 100 gramlık bir patlıcan tükettiğinizde 24 kalori almış olacaksınız.

4) Kabak
Fosfor içeren bir sebzedir. Aynı zamanda C vitamini açısından da oldukça mutlu edicidir. Bağışıklık sisteminizi korumak için yazın bolca kabak tüketebilirsiniz. Lifli bir yapıya sahip olduğu için diyet yaparken yol arkadaşınız olabilir. 150 gramlık orta boy kabakta 30 kalori bulunmaktadır. Yemeklerde tercih edebilirsiniz.

5) Biber
Yaz sabahlarında domates ile buluşmayı çok seven biber, kış mevsiminde hasret duyulan bir sebzedir. Menemenlerin, kızartmaların ve sotelerin favori sebzesidir. Acı biber tükettiğinizde metabolizmanız hızlanır ve kilo verme süreciniz başlar. 1 adet kırmızı biber 20 kalori içerirken, tatlı biber 14 kalori içermektedir.

6) Taze Fasulye
Yaz mevsimi geldiğinde yolu gözlenen bir diğer sebze de yeşil fasulyedir. A vitamini ve magnezyum değeri bakımından oldukça yüksektir. Yazın bol bol bulmuşken tüketmeniz sağlıklı bir karar olacaktır. 100 gram miktarındaki taze fasulye pişmiş halde 66 kalori içermektedir.

7) Semizotu
Yaz yeşillikleri arasında salatası da yapılan ve birçok insan tarafından tüketilen semizotu, besin değeri yüksek bir sebzedir. Yoğurtlu salatası ve yemeği hazırlanarak servis edilebilir. Antioksidan içerikli bir masa hazırlamak istediğinizde semizotu aklınızda bulunabilir. 100 gram semizotunda 20 gram kalori bulunur.

8) Börülce
Biraz Akdeniz esintileri ile devam edelim listemize. Taze börülce ve bakla börülce gün geçtikçe mutfağımızda daha da popüler hale geldi. Salatalarda sıkça tercih edilmektedir. Potasyum ve lif açısından yüksek değerde olan börülceyi yaz mevsiminde bolca tüketebilirsiniz. 1 yemek kaşığı börülce 24 kaloriye sahiptir.

9) Dolmalık Biber
Birbirinden lezzetli ve doyurucu dolmaların tek sırrı iyi bir biber ile yapılmasıdır. Yaz aylarında pazar ve market reyonlarında yoğun şekilde görülen dolmalık biberler, nefis yemeklerin habercisidir. Orta boy dolmalık biberin 9 kaloriye, pişmiş bir dolmanın ise yaklaşık 130 kaloriye sahip olduğunu unutmayın!

10) Bamya
Sindirim sisteminin sağlıklı şekilde çalışması için yaz mevsiminde bamya tüketilmelidir. Bamya posa ve magnezyum açısından yüksek olan bir sebzedir. Diyet beslenmesine de uygun olan bamya tüketildiğinde sadece 30 kalori almış olursunuz. Sağlıklı tabaklar için bamya iyi bir tercih olabilir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir